Atgādinām vilciena pasažieriem, ka no šī gada 15. decembra ir jauns vilcienu kustības grafiks, kas ietver izmaiņas visās dzelzceļa līnijās. Izvērtējot pieprasījumu pēc pārvadājumu pakalpojumiem, valsts finansējuma, kā arī citu sabiedriskā transporta veidu pieejamību, atsevišķos maršrutos un laikos vilcienu reisu skaits ir samazināts, vienlaikus palielinot reisu skaitu citos maršrutos.
Jaunais vilcienu kustības grafiks paredz būtiskas izmaiņas visās dzelzceļa līnijās: reģionālo vilcienu braukšanas laiks kļuvis par 5-10 minūtēm ātrāks; uz Daugavpili ieviesti divi jauna formāta reisi ar pārsēšanos Aizkrauklē; paredzēti vairāk vilcienu uz Cēsīm; ieviests papildu reiss darba dienu rītos no Slokas un Ogres uz Rīgu; darba dienu vakaros kursē papildu ekspresis uz Tukumu. Tāpat līdz ar jauno vilcienu kustības grafiku atklātas trīs jaunas pieturas: Skultes līnijā – “Dauderi”, Siguldas līnijā – “Šmerlis”, bet Jelgavas līnijā vilcienu apstāšanās pārcelta no pieturas “Baloži” uz jauno pieturu “Medemciems”. Vienlaikus saskaņā ar VSIA “Autotransporta direkcija” pasūtījumu, kā arī ņemot vērā dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas darbus, pārbūves darbus Rīgas Centrālajā stacijā un vilcienu sasaistes nodrošināšanu, atsevišķos maršrutos, piemēram, Jelgavas virzienā, reisu skaits atsevišķos dienas laikos ir samazināts.
“Jauno vilcienu kustības grafiku, pamatojoties uz VSIA “Autotransporta direkcija” pasūtījumu, esam veidojuši atbilstoši valsts finansējuma iespējām, kopā ar partneriem rūpīgi izvērtējot pārvadājumu pakalpojumu pieprasījumu, kā arī citu sabiedriskā transporta veidu pieejamību. Veidojot jauno vilcienu kustības grafiku, esam ņēmuši vērā arī dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas darbu radītos ierobežojumus. Lai arī šobrīd atsevišķās dzelzceļa līnijās un posmos remontdarbu laikā pasažieriem jāsamierinās ar zināmām īslaicīgām neērtībām, pēc darbu pabeigšanas pasažieriem būs pieejami mūsdienīgāki un kvalitatīvāki pārvadājumu pakalpojumi, piemēram, palielināts vilcienu atļautais braukšanas ātrums, kas nozīmē ātrāku nokļūšanu galamērķī,” norāda AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.
Mainoties vilcienu kustības sarakstiem, ir saglabājies jau pirms gada ieviestais pusstundas intervāls starp vilcieniem posmā Sloka – Rīga – Ogre, stundas intervāls uz Lielvārdi un Aizkraukli. Uzlabota arī pārsēšanās starp visām elektrovilcienu līnijām Rīgas Centrālajā stacijā. Savukārt, turpinot intervāla grafika ieviešanu un pilnveidošanu, pieprasītākajos laikos no Slokas un Ogres uz Rīgu vilcieni saskaņā ar jauno kustības grafiku kursē ik pēc 10 – 20 minūtēm.
Ieviestas izmaiņas arī vilcienu kustībā Valgas virzienā – pievienoti divi papildu reisi uz un no Cēsīm, bet dienas reiss uz un no Valgas pārveidots par ekspresi, tādējādi samazinot ceļā pavadīto laiku par aptuveni 25 minūtēm. Kopš 15. decembra šim reisam pieskaņoti Lietuvas pārvadātāja “LTG Link” nodrošināts reiss no un uz Viļņu, savukārt no nākamā gada 6. janvāra Valgas virziena ekspresim tiks pieskaņoti arī reisi uz un no Tartu un Tallinas, nodrošinot iedzīvotājiem mobilitātes iespējas ceļošanai starp Baltijas valstu galvaspilsētām.
Tāpat kopš 15. decembra uzlabota iedzīvotāju pārvietošanās starp lielākajām Latvijas pilsētām – Rīgu un Daugavpili – iepriekšējo piecu vilcienu vietā uz un no Daugavpils ritekļi šobrīd kursē septiņas reizes dienā. Divi no šiem reisiem turp un atpakaļ tiek veikti kombinēti ar elektrovilcienu un dīzeļvilcienu ar pārsēšanos Aizkrauklē.
Ikdienas reisi, kuriem paredzēta pārsēšanās Aizkrauklē:
• Rīga (14.38) – Daugavpils (18.08)
• Rīga (21.08) – Daugavpils (00.30)
• Daugavpils (13.22) – Rīga (16.51)
• Daugavpils (19.48) – Rīga (23.21)
Īpašos reisus “Vivi” tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē ir iespējams identificēt biļetes iegādes brīdī pēc diviem reisu numuriem, savukārt biļešu kasēs par kombinētajiem reisiem informē kasieri un izvietotās informatīvās norādes. Tāpat informatīvi audio un video paziņojumi pieejami pašos vilcienos un uz pasažieru platformām. Pasažieru informēšanu veic arī konduktori kontrolieri.
Rīgas Centrālajā stacijā veiktas izmaiņas arī Daugavpils virziena vilcienu atiešanas kārtībā – kopš 15. decembra tiešo reisu vilcieni uz Daugavpili atiet tikai no 1. ceļa, bet kombinēto reisu vilcieni – no 4. ceļa. Savukārt Aizkrauklē pārsēšanās no elektrovilciena dīzeļvilcienā un otrādi notiek, nemainot pasažieru platformu. Brauciena laiks reisiem ar pārsēšanos saglabājies līdzīgs kā tiešajiem reisiem, kā arī vilciena biļete šiem reisiem pieejama par tādu pašu cenu kā tiešajiem reisiem.