1. februārī mūsu mašīnisti instruktori, apmācību instruktori un inženieri “Škoda Vagonka” speciālistu vadībā jaunajos elektrovilcienos apgūst rīcības nestandarta un avārijas situācijās.
Jau līdz šim 74 AS “Pasažieru vilciens” darbinieki ir piedalījušies un pabeiguši vairākas sertificētas “Škoda Vagonka” mācības, iegūstot pavisam 252 sertifikātus, kā arī visi 80 mašīnisti ir izgājuši pilnu apmācību pēc “Škoda Vagonka” izstrādātā mācību plāna un materiāliem elektrovilcienu vadībai standarta apstākļos.
Pēc konstatētā defektu skaita un rakstura “Škoda Vagonka” solīja nodrošināt inženieru klātbūtni katrā elektrovilcienā, kas pēc defektu novēršanas tiek atgriezts pasažieru pārvadājumos, tomēr pagaidām speciālistu trūkuma dēļ šo nepilda, tādēļ mēs veicam papildu apmācību darbiniekiem. Šajās mācībās uzsvars ir uz ārkārtas un nestandarta situācijām, piemēram, defektu konstatēšanu, rīcībām bateriju uzlādes problēmu gadījumos un elektrovilciena avārijas vilkšanu.
Mēs apkopojam informāciju par biežākajiem defektiem jaunajos elektrovilcienos un redzam, ka bez defektiem, ko var novērst tikai “Škoda Vagonka” inženieri, ir arī tādi, ko varētu atrisināt mašīnisti. Tāpēc vilcienu kustības grafika stabilitātes uzlabošanai kopā ar “Škoda Vagonka” organizējam papildu apmācības, ko mašīnisti var darīt nestandarta un avārijas situācijās. Mēs negaidām un nevaram prasīt no mūsu mašīnistiem inženieru zināšanas, bet vēlamies apvienot spēkus ātrākam risinājumam par labu pasažieriem.
Darbinieku sagatavošana jauno elektrovilcienu vadīšanai tika sākta jau 2022. gada jūnijā intensīvās teorētiskās un praktiskās apmācībās “Škoda Vagonka” ražotnē Pilzenē. Tās pabeidza un sertifikātus saņēma gan mašīnisti, gan mašīnisti instruktori, kuri pēc tam apmācīja kolēģus Latvijā un vadīja elektrovilcienus.
Kā jau iepriekš paudām, jauno elektrovilcienu ekspluatācijas risku mazināšanas plāns paredz: jaunie vilcieni iespējami mazāk kursē pa dzelzceļa vienceļa līnijām; gatavībā tiek turēta vilcienu rezerve gadījumam, kad jāpārved pasažieri; jaunie elektrovilcieni, kas pašlaik nekursē un kuriem notiek defektu novēršana, pēc tās atgriežas satiksmē kopā ar “Škoda Vagonka” inženieri; samazināts reisu skaits elektrificētajās dzelzceļa līnijās.